luni, 2 octombrie 2017

Dieta cu castraveti


Castravetele poate aduce organismului, pe langa pierderea în greutate, și alte beneficii incontestabile
 De exemplu, castraveții conțin o cantitate mare de apă structurată moale, care curata in mod natural organismul de toxine. 
În plus, conține o varietate de vitamine și elemente necesare pentru funcționarea normală a organismului. 
Cum se pot mânca castraveți, pentru a pierde în greutate? 
Este suficient ca, de 3-5 ori pe zi, sa se consume o salată de castravete și salata verde, asezonata cu iaurt scăzut de grăsimi sau chiar smântână slaba. 

luni, 25 ianuarie 2016

Laptele în diete

Laptele este o sursa buna de proteine, zinc si vitamine B. Este, de asemenea, unul dintre principalii furnizori de calciu, un mineral care ajută nu numai să păstreze oasele puternice, dar în conformitate cu cercetarile recente, ne ajuta sa slabim. Din păcate, multe diete evita laptele si produsele lactate, deoarece se crede că "îngrașă". De fapt, o cană de lapte degresat contine doar 190 calorii si grasimi 0,6 g, în timp ce o cană de lapte semi-degresat conține 260 de calorii si grasimi 9g -  mai putin decât cele mai multe batoane de ciocolata mici! Dietele lipsesc organismul de calciu şi de un potential luptător împotriva grăsimii! Cercetatorii de la Universitatea Purdue din Indiana au constatat ca femeile tinere, cu greutate normala, care au luat 1000 mg de calciu in fiecare zi - cantitate de calciu gasită in aproximativ 1½ cană de lapte semi-degresat - a pierdut aproximativ 6LB, în doi ani. Rezultate similare au fost gasite in alte studii. Dr. Michael Zemel si colegii sai  au analizat dietele de la 32 de adulti obezi și au descoperit că aceia care mananca trei portii de produse lactate, scazute în grasimi, pe zi, au pierdut mai mult de 10% din greutatea corpului lor. În schimb, cei care au luat suplimente de calciu sau cei care au avut puțin calciu sau puţine produse lactate în dieta lor, au pierdut doar 8% și 6% din greutatea corpului lor. Toate cercetarile sugereaza ca singur calciu poate ajuta la pierderea in greutate, dar efectele pare a fi mai benefic atunci când este luat sub formă de produse lactate. Prin urmare, nu renuntaţi la lactate - trei portii pe zi, cum ar fi un pahar de lapte, 1 mic iaurt scăzut în grăsimi și o cutie de chibrituri de brânză. 

Laptele și Sănătatea
Un studiu publicat in Jurnalul de Epidemiologie si sanatate a arătat că o dietă bogată în lapte nu creste de fapt riscul de boli de inima si accident vascular cerebral - si poate ajuta chiar pentru a le preveni! In cadrul studiului, barbatii care beau cel mai mult lapte in fiecare zi (mai mult de o jumătate de litru) s-au dovedit a avea un risc mai mic de boli de inima si accident vascular cerebral decat cei care beau cel mai puțin (mai puțin de jumătate o cană). Între timp, colesterolul si tensiunea arterială au fost similare în rândul consumatorilor de lapte, mult sau puţin. Autorii încheie prin a spune, " Percepția laptelui ca nociv în creșterea riscului cardiovascular ar fi contestată și trebuie depuse toate eforturile pentru a se restabili locul său de drept într-o dietă sănătoasă."

vineri, 20 noiembrie 2015

Dieta cu supă de pui

 Mic dejun - variante :
O cutie de iaurt degresat cu o jumatate de cana de fructe taiate in bucatele (mere, banane, portocale), cu germeni de grau
sau
O cana cu branza de vaci cu o jumatate de lingurita de zahar si praf de scortisoara - 2 bucati de paine de secara prajita - 3 smochine
sau
o cana si jumatate cu cereale integrale la care se adauga o jumatate de cana cu lapte , un mar sau o banana
sau
 o cana cu suc de portocale - o felie de paine de secara prajita - 30 g de cascaval degresat
sau
o cana si jumatate cu cereale peste care se toarna o jumatate de cana cu lapte cu 0.1% sau 1.8% grasime

 La prânz
 Se face o supă de pui cu:: - un pui; Pastarnac - 3 bucati; - telină - 2 bucati; - Morcovi - 2 bucati; - Ceapa - o bucata; - Usturoi - 3 catei; - Patrunjel - o legatura; - Sare si piper; - Zeama de lamaie  - dupa gust.
 Se pune puiul tăiat bucăţi la fiert, la foc mic: Dupa ce a fiert, se lasa la racit, se curata de grasimea care s-a ridicat deasupra si se pune din nou la fiert. Se adauga ceapa, usturoiul, morcovul, telina si pastarnacul si se lasa la fiert încă 15 minute. Se adauga patrunjelul la final. Se sareaza, se pipereaza si se adauga zeama de lamaie.

Seara se repetă prînzul sau micul dejun.