luni, 14 mai 2012

Cerealele și dieta cu cereale

Orice produs alimentar fabricat din grâu, orez, ovăz, porumb, orz sau din alte boabe e este un produs din cereale. Paine, paste, fulgi de ovăz, cereale pentru micul dejun, tortilla, porumb fiert sunt exemple de produse cerealiere.
Acestea sunt împărţite în 2 subgrupuri, cereale integrale si cereale rafinate.
făină de grâu
bulgur (grâu zdrobit)
fulgi de ovăz
porumb
orez brun
Cereale rafinate au fost albite, printr-un proces care elimină tărâţele şi germenii. Acest lucru se face pentru  o textură mai fină şi pentru a îprelungi perioada de conservare, dar, de asemenea, înlătură fibrele alimentare, fierul, si multe vitamine B. Câteva exemple de produse din cereale rafinate sunt:
făină albă
mălaiul degerminat
pâinea albă
orezul alb
Cele mai multe cereale rafinate sunt îmbogăţite cu anumite vitamine: B (tiamina, riboflavina, niacina, acid folic) şi fier. Fibrele nu se adăuga înapoi.
Verificaţi lista de ingrediente de pe produsele cerealiere rafinate pentru a vă asigura că există cuvântul "îmbogăţit".
 Unele produse alimentare sunt fabricate din amestecuri de cereale integrale si cereale rafinate.
Cele mai frecvente produse cerealiere sunt:
orez brun
hrişcă
bulgur
fulgi de ovăz
popcorn
cereale pentru micul dejun:
 fulgi de grâu
fulgi de cereale
porumb boabe
secara
pâine integrală de grâu
biscuiti din grâu întreg
paste integrală de grâu
tortilla de grâu
orez sălbatic
paste

Mai puţin frecvente:
Amarantacee
Mei
quinoa
sorgul
triticală
cornbread
tortilla de porumb
cuşcuş

Unele produse de cereale conţin cantităţi semnificative de tărâţe.
Cât de multe cereale sunt necesare într-o zi? Cantitatea de cereale depinde de varsta, sex, precum şi nivelul de activitate fizică. Cel puţin jumătate din toate cereale mâncate ar trebui să fie cereale integrale.

Dieta cu cereale
Dieta se ține doua saptamani si duce la o scaderea in greutate rapidă.Se ia un mic dejun sanatos, din cereale integrale cu lapte si un fruct.Se mănâncă cereale integrale și la masa de seară.

Exemplu de meniu 
Dimineata
 - un bol cu cereale si lapte
                - o portocala sau un kiwi
                - cafea sau ceai

Gustare - un iaurt

Pranz - legume si carne de vita la gratar
         - un pahar de vin alb

Gustare - un fruct

Cina - cereale cu lapte
       - câteva migdale

Un comentariu:

Iulia Iulia spunea...

si pentru cine nu mananca carne? cu ce sa o inlocuiasca? exemplu cei ovo-lacto-vegetarieni?